18 juni 2012

Min blogg om att sticka och virka

Ja det är dags att börja dela med mig av min vardag där stickning och virkning har en central plats. Jag har stickat och virkat i ca 1,5 år och det är idag en stor och viktig del i mitt liv. Det hjälper mig att slappna av när det är mycket omkring mig. Det har blivit som terapi för mig. Det har blivit många tröjor, koftor, klänningar, mössor, halsdukar och inredningsdetaljer under denna tid och många har frågat om jag inte kan börja dela med mig av mina alster men även tips på hur jag löst olika mönster, vilka garn jag använder och varför men även tips på stickor och virknålar och hela den världen. Detta är mitt första inlägg på denna blogg med en förhoppning att kanske även du kommer att bli lika biten av hantverket sticka och hantverket virka som jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar