13 okt. 2012

Stickad halsduk och torgvantar klara










En överlycklig liten tjej! Hon har väntat på att dom ska bli klara sen hon var med i affären (Astrids garnshop) och valde färgerna på garnet.
Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig från början. Jag hade tänkt att det skulle bli en tubhalsduk men lilltjejen är bestämd hon skulle ha en halsduk med volanger i ändarna med det glittriga garnet. Så fick det bli och så här gjorde jag!
Så jag lade upp 30 maskor på stickor 6 och stickade rätstickning tills den var lagom lång sedan virkade jag fasta maskor runt hela halsduken med glittergarnet. I ändarna gjorde jag picot i varje fast maska. Om det blev volanger vet jag inte men lilltjejen blev nöjd.
Till torgvantarna lade jag upp 34 maskor och stickade resår tills dom var lagom långa. Sedan sydde jag ihop dom och lämnade ett litet hål för tummen. Även här virkade jag fasta maskor med glittergarnet och gjorde picot i änden mot fingrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar