11 nov. 2012

Stickad tubhalsduk klar :)







Nu är den stickade tubhalsduken till äldsta dottern klar. Det blev en nöjd dotter och då är det ju extra kul att sticka. Så här gjorde jag mitt "mönster".
Jag stickade med stickor 12 så det gick undan, men det är lite klumpigt med så stora stickor man får inte riktigt in flytet.
Jag lade upp 40 maskor.
1:a varvet : en rät en avig varvet ut
2:a varvet: en rät ett omslag en avig ett omslag varvet ut
3:e varvet : en rät släpp omslaget en avig släpp omslaget gör så varvet ut.
Repetera varv 2 och 3 till lagom längd, jag gjorde 150cm
KLART!

Garnet som jag använde är ett supermjukt merinoullgarn från Rowan som heter sweet harmony.

3 kommentarer:

  1. Läskigt att hitta en blogg med nästan samma namn som en själv! min mail är samma som din utan N i slutet! haha lite lustigt tycker jag! Annars väldigt fin blogg.

    SvaraRadera
  2. Det var ju lite lustigt :) Tack för att du tyckte att bloggen var fin.
    Jag blir lite nyfiken på din blogg, kommer att kika in där

    SvaraRadera
  3. Hur mkt gick åt i garn ..så fin

    SvaraRadera