9 mars 2013

Virkad filt i mormorsränder klar!!!






Nu är den klar! Min älskade filt som jag har hållit på att virka i ca ett halvår. Det har varit ett perfekt projekt att ta till mellan andra projekt och när man varit trött och bara vill ha`något att göra framför TV:n.
Jag har använt mig av soft cotton från järbo och virknål nr 5. Hur jag har gjort finns i ett tidigare inlägg. Jag avslutade med att virka 3 varv med fasta maskor runt hela filten.
Nu måste jag ha ett nytt liknanade projekt :)  får  fundera ett tag så ska jag väl komma på något.

5 kommentarer:

  1. Helt underbar!! Så fin i färgerna. Ha en trevlig kväll. Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Wauu så lækkert og flotte farver, det kunne være super fedt ude på terassen til sommer aftenerne :-) Fortsat dejlig søndag Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fin filt! Själv gör jag en i små rutor som jag virkar fast med en gång. //Ulrika

    SvaraRadera
  4. Så härlig! Skönt att äntligen vara klar ;)

    SvaraRadera
  5. Där har du gjort ett fint arbete. Mysigt med en egenhändigt virkad filt att dra om sig.

    SvaraRadera