8 apr. 2013

Stickad väpnarluva - fulaste mössan?





Min son brukar inte vilja ha`något som jag stickar eller virkar och han vill inte vara med i bloggen.
Men för ett tag sedan kom han och undrade om jag kunde göra en riktigt ful mössa till honom. Vi googlade och hittade den här bilden. Den ville han ha!

Dadbalaclava
Jag följde delar av mönstret och gjorde lite egna lösningar bla ville han ha en löstag bar tofs så han kan ha den under hjälmen när han åker skidor.  Han ska åka på en skidresa med skolan och där ska dom ha en tävling om vem som har fulast mössa. Tror ni han vinner? 
Jag är inte så säker på att han kommer att använda den så mycket och det är väl lika bra det :)

4 kommentarer:

  1. Ja vad ska jag säga om den mössan ;))). Bara sonen är nöjd så.... Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha, det tävlingen borde han vinna ;)

    SvaraRadera
  3. Ha,ha!Fantastiskt! Du har lyckats riktigt bra. Den är jätteful! / Annika

    SvaraRadera
  4. Ahahahaa hvor skønt - Ja klart han burde vinde...
    Rigtig fin dag søde - kramer herfra

    SvaraRadera