24 okt. 2013

Ännu fler virkade mössor :)



Det blev visst ännu fler mössor. Det är så tacksamt att göra mössor för det går fort och så är det roligt. Här har jag virkat efter kungen & majkis mönster. Jag använde mig av virknål 4,5 istället för 5 och då blev den förstås för kort. Mössan stod som en strut rätt upp, ej snyggt, men så kom jag på att jag kan virka på en kant längst ner. Så jag virkade på en kant med fasta maskor så att den blev lagom lång.




Den här mössan var så rolig att jag var tvungen att göra en till och då på rätt sätt :)


4 kommentarer:

  1. Ja, nu är det mössdags! Fina färger och fina mössor! Du är så flitig i ditt skapande.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Den blev nästan snyggare med den virkade kanten längst ner!

    SvaraRadera
  3. Skønne huer i fine farver, håber du har det godt Catarina, stort kram fra OddStyle

    SvaraRadera