8 juni 2014

Virkade små studentmössor på G...

Just nu går jag och väntar på lite garn jag beställt, jag har nämligen lovat äldsta dottern ett par virkade shorts och jag vet att garnet kan komma imorgon. Alltså ingen idé att starta upp ett större projekt men något måste jag ha att göra.


Hittade mönstret till de här små virkade mössorna hos pysselkiisen dom är inte klara för jag hade inget gult garn hemma, det ska vara ett litet gult märke framtill på skärmen. Äldsta dottern tar studenten på fredag och jag hoppas att jag ska komma på något jag kan använda dom till. Har ni några förslag kom gärna med det isåfall :)
De virkade linnena till döttrarna är nu klara och dom passar :) Jag har bara inte fått något tillfälle att fota dom, men det kommer snart.

2 kommentarer:

  1. Om inte annat kan du ju göra ett "hänge" med lite gulblåa band osv, att hänga runt studentens hals??? Ju mer att hänga på, desto bättre! :-) Vi är nu helt klara med vår student, och herrejösses vad det har varit skönt att ha ett par dagar ledigt efteråt! Hoppas ni får det lika bra som vi har haft det! (Och säg till tösen att vara försiktig om de åker flak, här i Trollhättan var det en stackars pojk som skadades och nu ligger på sjukhus... Så fruktansvärt tragiskt!)

    SvaraRadera
  2. Så fiffigt och jättekul med något verkligen personligt!

    SvaraRadera