9 sep. 2012

Mitt första stickprojekt, pippitröja och pippimössa




Den här stickade pippitröjan var mitt allra första stickprojekt. Det var då jag blev fast det är snart 2 år sedan och jag tycker bara att det blir roligare och roligare. Men det bästa av allt jag mår så väldigt bra av det. När jag känner mig stressad och magen gör sig påmind sätter jag mig med mitt sticke och efter en liten stund har jag varvat ned, fantastiskt.
Mönstret är från svarta fåret och garnet är ett blandgarn av bomull och akryl som heter Tilda.
Mössan är också från svarta fåret och garnet Tilda.







Detta var alltså början till min värld av stickning och virkning. Förhoppningsvis har jag utvecklats lite och kommer att göra det mer och mer. För det här är det mest avkopplande och samtidigt stimulerande jag vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar