14 sep. 2012

Stickad favorittröja till dottern



Min äldsta dotter på väg till skolan i en av sina favvo-tröjor. Jag var på henne direkt "snälla får jag ta`ett kort på dig till bloggen. Lite stressad rädd att missa bussen fick jag henne att sätta sig i trappan. Anledningen att jag ville ta ett kort var att hon hade tagit på sig sin favvotröja från förra året som jag har stickat, trodde inte hon skulle använda den i år också.
Det är ett mönster från Järbo som jag har gjort om lite. Den är lite vidare i halsen, ärmarna är raka istället för trumpetformade och så är den lite kortare. Garnet till tröjan är bomullsgarnet muskat från drops. Det är fantastisk kvalitet på det garnet titta på bara på bilderna här under för den här tröjan är tvättad i maskin minst 20 ggr.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar