27 aug. 2014

Virkad barnkappa på G




Jag har börjat att virka på en kappa till lilltjejen och garnet som jag använder är Magasin Duetts supersoft:)
Jag virkar med dubbelt garn och använder två färger (peony och allium). Gillar hur resultatet ser ut men tycker allt att det är lite strävt att virka i. Vet att det ska bli supersoft efter tvätt och blir det supersoft då så blir det här garnet en favorit fast det är lite strävt när man arbetar i det. Så det ska bli spännande att se hur det blir när kappan är tvättad och klar :)
Mönstret ser ni nedan ( ursäkta dålig bild) det är från tidningen MbyM nr 2 2012.


1 kommentar:

  1. Det där blir nog snyggt! Har faktiskt funderat på att göra något liknande till mig själv, men är fundersam på när jag skulle använda den... Kanske om jag fodrar den? :-)

    SvaraRadera