6 nov. 2014

Krokad mössa och stickad tubhalsduk :)





Jag passade på att ta lite kort på lilltjejen när vi var ute på en liten höstpromenad. Jag har krokat en mössa till henne efter ullcentrums mönster men fick ändra lite i maskantalet så att den skulle passa henne. Jag har använt mig av garnet Freja från svarta fåret till både mössan och halsduken.

Halsduken är stickad och så här gör man:

Lägg upp 35 m med dubbelt garn på stickor 12

Varv 1: Sticka 1 rät och 1 avig upprepa varvet ut

Varv 2: Sticka 1 rät över rät gör ett omslag 1 avig över avig gör ett omslag upprepa varvet ut

Varv 3: Sticka 1 rät över rät släpp omslaget 1 avig över avig och släpp omslaget upprepa varvet ut

Upprepa nu varv 2 och 3 tills du fått lagom längd ( jag gjorde 120 cm) sy sedan ihop kortändarna.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar