6 sep. 2013

Stickad barnmössa




Nu har jag stickat en mössa till lilltjejen som passar till dom virkade vantarna och den stickade halsduken. Mönstret är från Järbo, men jag  minskade med 4 maskor så att den skulle passa henne. Skulle nog minskat några till för den blev rätt stor, men hon är helnöjd som vanligt. Det finns nog ingen som är mer tacksam att sticka till än henne :)
Här nedanför ser ni hela setet. Det är nog lite för varmt att använda det än men det bekymmrar inte henne.



Den här mössan är också väldigt basic att göra precis som halsduken och vantarna alltså helt perrfekt för nybörjare att göra.
I förra inlägget skrev jag att jag hade ett litet projekt på gång och det är att jag ska ha`en nybörjarkurs i stickning och virkning. Det ska bli såååå..... kul :) Vi ska vara i min kompis frisörsalong (hemma hos annhelen). På söndag kör vi igång håll tummarna.

5 kommentarer:

  1. Härligt! Av någon anledning tyckte jag inte om rött och rosa ihop förr, men nu är jag riktigt förtjust i det! :D

    SvaraRadera
  2. vilket jätte härligt sett. Blir bra nu till hösten.

    SvaraRadera
  3. Fint set till tösen... Men hoppas det dröjer lite innan hon måste använda det. ;0)
    Lycka till med kursen, jag är säker på att du fixar det galant.

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt möss/vant/halsduksset! Det värmer nog gott om ett litet tag. Rätt som det är har det svishat till och är vinter och kyligt och kallt.

    SvaraRadera
  5. Det är när man ser sådana här saker som man tycker att vintern kan komma på stört!
    Agneta kram

    SvaraRadera